Architectengroep JANSSENS | Diestsestraat 131 | 3270 Scherpenheuvel

Premium dienstverlening

Zoek je een architect in Vlaams-Brabant die je volledige bouwproject in goede banen leidtvan ontwerpfase over bouwaanvraag tot aanbesteding en controle op de uitvoering van de werken en - indien gewenst - zelfs coördinatie van de bouwwerken? 

Dan is Architectengroep JANSSENS we een goede match!

Onze premium dienstverlening omvat 6 stappen. Ongeacht of het nu gaat om de nieuwbouw of totaalrenovatie van een particuliere woning, een commercieel gebouw of publiek project.

We zijn transparant in onze werkwijze en kostprijs. Zo lichten we erelonen en kosten altijd in een persoonlijk gesprek toe.
Hoewel de verloning project-afhankelijk is, werken we steeds volgens volgende formules:
  • Forfaitair: vaste kostprijs, op maat van het project
  • In regie: volgens uurtarief voor extra diensten, kleinere opdrachten, specialisaties en expertises.
Ontwerp controle en coördinatie van de bouwwerken - Architectengroep Janssens

01 Eerste afspraak

Tijdens een eerste verkennend gesprek van ongeveer 1,5 uur luisteren we vrijblijvend naar je wensen. 

We gaan dieper in op het bouwprogramma, de bouwstijl en -wijze, het budget; we overlopen de stedenbouwkundige voorschriften en eventueel ook het opmetingsplan van het perceel dat je meebrengt. 

Tijdens dit gesprek verduidelijken we onze werkwijze, onze taken en de erelonen en kosten die hier tegenover staan.

We werken volgens de volgende verloningsformules:
  • Forfaitair: een vaste kostprijs, op maat van het project
  • In regie: volgens uurtarief voor extra diensten,  kleinere opdrachten, specialisaties en expertises.

02 Voorontwerp

Bij toekenning van de opdracht - dit is bij ondertekening van de voorontwerpovereenkomst - start de voorontwerpfase. Tijdens deze fase wordt een studie gedaan naar de haalbaarheid van het project. Dit omvat:
  1. Een eerste schetsontwerp gevolgd door een definitieve voorontwerp van het project;
  2. Een 3D-voostelling (optioneel);
  3. Een éénvoudige of een meer gedetailleerde kostenraming (incl. kosten voor specifieke afwerkingen en/of technieken);
  4. Aftoetsen van het definitieve voorontwerp met de stedenbouwkundige diensten;
  5. Eventueel voorafgaandelijk aftoetsing met een energieverslaggever en/of veiligheidscoördinator voor eerstelijnsadvies (optioneel).

03 Definitief ontwerp

Bij ondertekening van de definitieve overeenkomst, starten we de procedure voor je bouwaanvraag op. Dit omvat:
  1. Klaarmaken bouwplannen en administratieve documenten (voor stedenbouwkundige diensten) in het digitale omgevingsloket
  2. Optionele taak: indien onlosmakelijk verbonden met het project: aanvullingen in het milieuluik in het digitale omgevingsloket
  3. Opmaken aanbestedingsdossier (bestek & meetstaten per aannemer/vakgebied) en in functie van de overeengekomen taken
  4. Bezorging aanbestedingsdossier aan & bespreking met aannemers/uitvoerders (optioneel)
  5. Voorbereiding uitvoeringsdossier (studie ter bepaling van energieprestatie, grondsondering, stabiliteit, etc.)
  6. Vergelijking & beslissing m.b.t offertes en uitvoerders
  7. Begeleiding bij contractering aannemers en timing van de werken

04 Uitvoerings-dossier

Als de aannemers of uitvoerders zijn gekozen, de timings zijn vooropgesteld en de start van de werken zijn gemeld, kan de uitvoeringsfase starten. Dit omvat:
  1. Klaarmaken uitvoeringsdossier per vakgebied (grondwerken, kelderwerken, ruwbouw, dakwerken,.. etc). 
  2. Opmaak uitvoeringsplannen en detailtekening. Deze geven een nog gedetailleerder zicht op de uitrol van je bouwproject.
  3. Controles op de uitgevoerde werken
  4. Inplannen werfbezoeken en –vergaderingen
  5. Bespreking van reeds uitgevoerde en toekomstige werken
  6. Nazicht facturen en vorderingsstaten van aannemers vóór betaling
  7. Bijstand van de bouwheer bij de voorlopige of definitieve oplevering

05 Voorlopige oplevering 

Op het einde van elke uitvoering per vakgebied is het aangewezen om tussen jou en de aannemer het werk te aanvaarden. Deze fase wordt de 'voorlopige oplevering' genoemd. 

Hierin kunnen wij je bijstaan en adviseren en bij vastgestelde gebreken of nog uit te voeren werken een voorstel formuleren in verband met de timing, nog uit te voeren werken of verbeteringswerken en de uiteindelijke afrekening (optioneel).

06 Nabehandeling

De nabehandeling en afsluiting van het bouwdossier omvat:
  1. Afsluiten van het bouwdossier - archiveren van bekomen informatie
  2. Betaling laatste erelonen (met verrekeningen van extra opdrachten)
  3. Opmaak van een ‘AS-BUILD’- plan (optioneel)
  4. Bijstand bij de benodigde informatie die door jou verzameld of door aannemers overhandigd wordt inzake de eindaangifte van de energieprestatie, premies (optioneel).

EVEN KENNIS MAKEN?

 We staan te springen om je bouwplannen te ontdekken.
Contacteer ons
Share by: